Turizmas "|" Medžioklė "|" Žvejyba "|" Gamta "|" Kelionės

Turisto savikontrolė

in Patarimai

Žygio metu turistas neturi pamiršti savikontrolės: teisingai pasirinkti žygio tempą, laiku pastebėti pir­muosius pervargimo požymius.

Savikontrolė — tai širdies veiklos, kvėpavimo, apetito bei bendros savijautos tikrinimas žygio me­tu. Pageidautina, kad stebėjimai būtų atliekami tuo pačiu laiku, maždaug tomis pačiomis sąlygomis. Pervargus blogėja nuotaika, pradeda skaudėti gal­vą, gausiau prakaituojama, veidas blykšta, mėly­nuoja lūpos, judesiai pasidaro netikslūs, lėtesni, pa­dažnėja pulsas. Jo dažnumas (širdies susitraukimų skaičius) yra vienas iš tiksliausių ir objektyviausių savikontrolės rodiklių. Ramybės būsenoje vyrų pul­so dažnumas yra 65—70, moterų 70—75 kartai per minutę. Treniruotų žmonių pulsas retesnis ir būna 50—60 kartų per minutę. Jis skaičiuojamas ant spindulinės arterijos 15 sek., po to dauginama iš keturių ir gaunamas smūgių skaičius per minutę. Žygio metu pulso dažnumas neturi viršyti 120—140 kartų per minutę. Poilsio metu pulso dažnumas grei­tai grįžta iki pirmykščių skaičių. Jei per 15—20 min. pulsas nesusireguliuoja, tai turistas yra pervargęs: jaučiami širdies ritmo trūkčiojimai, padažnėja kvė­pavimas (normalus yra 16—19 įkvėpimų ir iškvėpi­mų per minutę, o treniruotų žmonių net 8—12 įk/min).

Žygio metu labai svarbu gerai išsimiegoti. Po die­nos žygio paprastai miegama gerai. Tačiau pervargus kankina nemiga, o dieną darbingumą mažina mieguistumas. Pervargus blogėja apetitas. Įvertinant savo organizmo būseną, reikia kreipti dėmesį ir į prakaitavimą. Smarkus prakaitavimas yra taip pat ir pervargimo požymis.

Pervargus būtina sumažinti fizinį apkrovimą arba skirti poilsio dieną. Pastebėjus net ir menkiausią organizmo veiklos pablogėjimą, reikia pasisakyti grupės vadovui, kad laiku būtų imtasi priemonių.

Sulėtėjęs pulsas, suretėjęs kvėpavimas, geras ape­titas ir, suprantama, gera savijauta rodo, kad turisto organizmas gerai prisitaikė prie naujo apkrovimo.

 

Facebook Komentarai

Parašykite komentarą

Your email address will not be published.

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Latest from Patarimai

Higiena turistiniame žygyje

Pasiruošimas žygiui pradedamas nuo treniruočių, kurių krūvis nuolat didinamas, kol pasiekiamas rei­kalingas

Mityba turistiniame žygyje

Žmogaus darbingumui didelę reikšmę turi gerai organizuota mityba. Tai ypač svarbu sudėtingose
Pakilti į Viršų